En rökare på toaletten

På campingen där vi bor finns det vad man kallar ett sanitäranlegg. Det innebär toalett och ett par duschar. På handikapptoaletten finns det både utrymme, handfat och dusch. Dessutom finns det ett litet förrum där det står ett par tvättmaskiner, en torktumlare och så finns det en diskbänk för vinterbruk.

Det finns såklart flera toaletter och duschar på sommartid, men den delen stängs av från och med oktober månads intåg.

Nu, då vi mitt i veckan bara är 4-5 personer på campingen räcker detta gott och väl till. Det är bara det att om två-tre av dessa personer är av baltiskt ursprung kan man utan att vara alltför fördomsfull ge sig på att dessa röker. Speviellt också om de är män.

Rökningen i sig är det inte så mycket att säga om. Det är deras liv som förkortas och det får de själva ta ansvar för. Problemet blir bara då de tar sina egna vanor med sig in i en ny miljö. För inte ens inbitna rökande norrmän brukar röka på toaletter och i duschar. Det tycks däremot dessa män göra. Kanske inte så de tänder på inne på dass (vem vet föresten?), men i alla fall har de lungorna fulla av rök då  de går in.

Det sista blosset på många minuter och det gäller troligen att hålla på det så länge som möjligt. Dvs. luften stannar kvar i lungorna och röken med den, ända tills man måste andas ut. Det sker då inne på toa.

Röklukten ligger tyvärr morgon och kväll ganska tjock både på handikapptoalett och herrtoa. Tyvärr måste jag erkänna att jag alltför ofta känner mig ofräschare efter än innan morgonvask.

God morgon mina vänner. Idag åker vi sakta och försiktigt hem. Det ligger en dm snö ute och jag har vinterdäck



Kommentarer
Postat av: Parris!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Välkomna till Fäderneslandet,här är snöblandt.så vi sitter inne Å kurar.Allt väl,ha det Å hällsa.

2009-11-05 @ 10:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0