Västervik, från vattnet

Idag har jag varit hemma till eftermiddagen. Då var det så varmt att det fick vara nog och kajaken lastades på biltaket och så begav jag mig ner till Brevikskiosken för att lägga i. Det gick inte eftersom det var fullt i vattnet av badande barn och jag begav mig därför ner till Reginelundsbryggan. 

Turen gick norrut och jag tog mig så småningom över på Gränsösidan. Jag hade tänkt titta på de nya bostadsområdena man byggt. Jag paddlade sakta efter kanten tillbaka mot Västervik och när jag bara hade ett par hundra meter kvar till roddklubben var det fullt med folk. Här var det släta fina klippor och överallt var det folk som låg och solade.

Därefter blev det ett par stopp för att ta lite kort. Såklart fick fontänen sitt eftersom den inte fungerade förra sommaren. Sen var jag in i hamnen och kikade lite innan jag tog den korta biten tillbaka till bryggan och bilen. Då hade jag varit ute i en och en halv timme och det var dags att åka hem och duscha innan kvällsmat.


Solsidan på Gränsö utanför Västervik


Fontänen är åter igång. Här med Västerviks turistbyrå i bakgrunden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0