Så var bråket hemma

Kvart över nio i går kväll slets ytterdörren upp. I och med det var det slut på friden som rådit i tio veckor i huset. Skönt var det! För nu var återigen det norska yrvädret hemma.



Idag var det sovmorgon för Sivan till klockan nio och sedan var det i full gång igen. Skravlet går och det är inte tyst i många sekunder. Vi har suttit i solen på altan och njutit hela förmiddagen (jag försökte läsa). På eftermiddagen var det dags för lite aktivitet så det har varit rensning av rabatter, provtur med den kära vespan och så en löptur vid Karstorp innan det var dags för kvällsmat.



Grillpremiär. Helgrillad fläskfilé, tomat, chorizos, vitlöksbiffar, parmesanpotatis och tzatziki med massor av vitlök. Till detta blev det ett kraftigt rött vin.  En toppenkväll som nu ska avslutas eftersom jag ska upp till Flen i morgon för en träff med min allra första egentliga arbetsplats. Fy fillern vad jag kommer stinka vitlök.

Det ska annars bli jättekul att se vad det blivit av folk man kände och jobbade ihop med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0