Paddling från Grönö utanför Västervik

Idag var det så dags för onsdagspaddling igen. Det var osäkert in i det sista då det var ett väldigt växlande väder med skyfall ena minuten och strålande sol i nästa. När klockan var 16 kollade jag yr.no som sade att solen skulle skina klockan 18. I och med det gjorde jag matsäck och började förbereda turen.

Klockan 17 kom beskedet. Inställt!  Då hade just en enorm regnskur avslutats och till det var det åska och blixtar som for över himlen. Nu, ett par minuter senare höll det på att klarna i väster.  Jag bestämde mig därför att fara på tur själv.

Turen gick från Grönö, söder om Västervik, mot Horns udde. Härifrån paddlade jag inomskärs norrut, upp till Lysingsbadet via diverse småvikar. Här intogs matsäck bestående av cocacola och chiabatta med spröd skinka, mozarella och tomat.

När maten var avklarad såg jag att det var helt svart över stan igen och jag packade skyndsamt ihop och begav mig söderöver. Jag hade liten lust att sitta ute på havet ensam med både regn och åska runt mig. Hemåt paddlade jag lite längre ut och tog turen utanför Grönö. När jag så kom fram till bilen var det mulet och halvvägs in till stan kom regnet och åskan.
Då var det skönt att sitta i bilen.
 

Från brofästet vid Grönö paddlade jag bakom ön


mellan Ekholmen


och Långholmen. Trångt och grunt.


Innan jag paddlade ut från Långholmen rundade jag denna sjöbod


Så var det öppet vatten mellan Gränsö och Borgö


Korpaholmarna utanför Lysingsbadet lockade många i kvällssolen


Så fick jag lite matsäck vid Lysingsbadet


Påväg ut mot namnlösa holmarna


och så siktar jag spårö båk på hemvägen.


Den lilla pricken är två män i en roddbåt


Kanalen mellan Spårö och Grönö. Här den gamla tullstationen


Så var jag tillbaka två timmar senare. Strax innan det börjar regna

Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mycke vackra bilder,måste varit en vacker tur.Tusen tack vill se mer bilderr senare.ha dä.hällsa.

2009-05-21 @ 09:54:34
Postat av: Systeryster

Urhärliga bilder :)

2009-05-25 @ 16:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0