Geocaching i Hønefoss, Norge

Idag skulle solen skina och eftersom jag är ledig i morgon tog jag mig upp skapligt tidigt efter avslutad arbetsnatt.

Inte var det någon sol. Besviket satte jag mig vid datorn och fann att grannen var igång med sitt bredband och att jag kunde koppla till det. Det blev en del surfande innan solen skymtade fram och jag bestämde mig för att gå upp på Tandbergmoen och försöka finna den cach som skulle ligga där. Gpskartan över Norge ligger hemma men kordinaterna gick att lägga in.

Så jag tog på mig och gick ut. Jag fann det gamla trädet där man hängde folk förr, men sedan var det stopp. Enligt kordinaterna skulle cachen ligga mitt ute i åkern, vilket jag höll för osannolikt. Det fanns en stor kraftledningsstolpe som kändes logisk, men jag hade lite lust att sticka ner armen i de hålrum som fanns bland stenarna där.

När det sedan kom ut en man och kikade vad jag höll på med, då kände jag att det fick vara nog för denna gång. Jag återvänder och tar Sivan med mig nästa gång.

Jag fick i alla fall en promenad i solen och fin utsikt var det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0