Geocaching från datorn

För en tid sedan hade vi upptaktsmöte på Friluftsfrämjandets kajaksektion och då var det en man som informerade oss om geocaching. Han sade det själv så jag törs väl skriva det här..... Det tycktes lite töntigt, lite nördvarning över att gå omkring med gps och leta "skatter" både här och där över världen. Jag tänkte att det absolut inte vore något för mig eftersom jag har så mycket annat och som jag knappt hinner med i den utsträkning jag vill.'

Nu, efter bara en kort tids funderande har jag tänkt om.  Sivan och jag ska cacha när vi ses i Norge om någon vecka.

Det var nämligen så att när jag efter mötet gick och log lite åt det larviga så kom jag efter en liten stund på en sak. Det var att vem var jag att döma? Dessutom, hur många saker har inte jag hålit  på med genom livet och som förlöjligats av kompisar som inte förstått hur kul, spännande eller härligt det varit? Alltså bestämde jag mig för att tänka om och i alla fall prova. Så när Sivan fick höra talas om vad det var så sade hon som vanligt, Javisst!!!

Jag har fortfarande inte ändrat uppfattning, men jag har registrerat mig både på den amerikanska  (obligatorisk registrering) och den svenska geocachsidan. Det visade sig att det både här i Västervik och på arbetsorten i Norge finns gott om cachar att finna. Alltså startar vi nästa gång vi är på jobbet. Hönefoss har fyra cachar inom byn och de kan vi ta på en kvällspromenad eller två.

Jag återkommer när vi vet mer om det hela!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0