Arbetsfördelning

Så är vi igång igen. Sivan gräver upp stolpar och flyttar cykelhinder med spett och slägga och själv står jag i köket och kokar färskpotatis samtidigt som jag springer fram och tilbaka till grillen där det ligger fläskfilé, tomater och halloumi. Där i mellan är jag bort och kollar Sivan och hur det går. Grannarna står nyfikna på balkongen och undrar säkert vad vi är för märkliga figurer. Fast det är klart.... ska sanningen fram så var jag också med och knackade bort staketet och spättade bort de gjutna stolparna. Fast det såg säkert inte grannarna....


Kommentarer
Postat av: Ninni

Låter lite som arbetsfördelningen här hemma på Trollstigen, jag fixar och sambon kommer och kollar läget lite då och då....grannarna tittar här också men de kommer även fram och pratar några ord för att stilla sin nyfikenhet om vad det är för människa som flyttat in och röjer runt...

2009-06-11 @ 09:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0