Från sol till gråväder

Idag var jag vaken klockan sju. Det är ganska vanligt och i stället för att ligga och vrida mig står jag i stort sett alltid upp för att laga frukost och läsa lite tidningar. Så även idag.

Vi har våra egna rutiner här hemma på morgonen, katterna och jag. Det går ut på att jag först sätter på en kanna kaffe. Eftersom denna typ av kaffe smakar lika gott om det stått en stund, eller blivit uppvärms som då det var färskt gör jag till både Sivan och mig samtidigt. Därpå får katterna sin färskmat som jag envisas att skämma bort dom med. Desmo som är en matglad katt får någon form av kattmat, medan den lilla, tunna Minoe oftast får något betydligt mer avancerat. Denna vecka har det varje morgon varit två "Mamma scans" köttbullar.

Därpå är det dags för att gå på badet för mig. Fem minuter senare är jag färdig och katterna har ätit ochv ill gå ut.

Då är det frukost och kaffe i över en timme. Jag kollar bloggar och läser tidningar. Kanske jag kommenterar något inlägg eller skriver något på bloggen. Tiden rinner iväg och så är snart klockan 9. Kaffet ska vkropörmas och så är det dags att väcka Sivan. I den mörka tid som nu råder tänder jag ett ljus hon har bredvid sängen, ställer ner kaffeglaset och viftar fram lite kaffelukt till hennes näsa. Därmed är hon vaken.

Jag lägger mig då bredvid och uppepå. Medan hon sakta får igång kroppen slapparjag lite. Ibland somnar jag till för ett par minuter och andra gånger får vi en katt på armen som vill kelas med.

Idag var det klar himmel strax före åtta, men bara en kvart senare så var det grått, nästan svart på himlen. Radionyheterna med vädret säger grått men med upehåll. Där försvann nog i alla fall min lust att gå på golfbanan även om det är ganska varmt ute.


Vy från altan kl 08:16

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0