Ånedinlinjen

Så har vi äntligen kommit till skott. Att beställa resan jag pratade om för ett tag sedan. Birger Jarl sjunger på sista versen och enligt hemsidans insändare är det pågång inom en inte alltför avlägsen framtid. Birger Jarl uppfyller helt enkelt inte kraven för passagerartrafik på öppet vatten.

Är det då så klokt att beställa en resa med dom? Ja, såklart att det är. Allt går mot att det ska vara så säkert att det troligen blir så att sjöresor inte alls kommer kännas som att vara ute på vatten. Stora båtar som nättopp rister fast vågorna går meterhöga. Kul? Nej, knappast.

Nu går resan i början på februari och med lyxsvit i aktern och två måltider för två blev priset lite över 1000 kr. Det kallar jag billigt. Därpå får vi betala resan till Stockholm med bil eller buss.

Nu hoppas jag bara att det blåser alldeles lagom för oss. Det ska gunga, men bara så Sivan klarar sig med vanliga åksjuketabletter. Det vore trist om allt stänger på grund av hög sjö (vilket jag varit med om) eller att båten inte ens lämnar hamn.


Bilden tagen från www.anedinlinjen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0