Med ett hål i vardagsrumsväggen

Så har jag pratat med Länsförsäkringsbolaget om vattenskadan i vår vardagsrumsvägg. Om det gjorde mig gladare eller inte, det vet jag inte ännu. Allt beror på hur det ser ut hos grannen. Mannen jag pratade med menar att det utan tvekan är från grannens badrum skadan kommer och då handlar det om mer än vårt försäkringsbolag. Det beror också på hur hans badrum är renoverat.

Man kan då redan här passa på att varna andra som står i begrepp att köpa rad- eller parhus. För det visar sig att om den förra ägaren till grannhuset fuskat med underarbetet på badet, dvs inte följt alla bestämmelser (jag menar då precis ALLA) bestämmelser hur man ska bygga badrum gäller inte försäkringen överhuvudtaget. Någonstans där på insidan anar jag hur det ser ut när grannen öppnar. Det kommer fattas en eller annan sak och så står vi där. Inte en krona.

Nu är det helt och hållet beroende på hur allvarligt det är på vår sida. Som det ser ut idag så kommer jag vara tvungen att såga upp gipsskivoran i väggen och plocka ur isoleringen. Blir det bara det så kommer säkert kostnaden sluta på någon tusenlapp.




Är det däremot så att vatten gått ner i golvet blir det såklart betydligt dyrare eftersom man inte kan yta en liten bit av golvet. Då blir det att riva upp hela parketten och byta ut alltihopa. Vi kan bara håla tummarna. Steg ett blir nu i alla fall att prata med grannen och be honom kontakta sitt försäkringsbolag. Sen får vi se.

Jag återkommer i det delikata ämnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0