Mörkt, men med ljus i sinnet

Det grå och trista vädret fortsätter här i Norge. Det klamrar sig fast lika desperat som en förkylning om våren. Det blir inte ljust utan på si höjd ljusgrått. Det började regna i tisdags när jag åkte hit och det har bara nästan slutat. När det inte direkt regnat har det ändå varit 120 % luftfugtighet ute och man har blivi våt i alla fall.

120 % luftfuktighet utanför arbetsplatsen Ringerike sykehus

Nu skulle detta väder komma även till Sverige, tröstade jag mig med tidigare, men nu vet i tusan. Sivan sänder över bilder och visar på bloggen att det är plus 18 och strålande solsken. Det är inte utan att jag blir avundsjuk på Sivan som är hemma och såklart får en hel del hemlängtan själv.

Själv gör jag som vanligt när jag inte jobbar eller sover. Jag tar löprundor eller äter. Grabbmat eftersom det bara finns en stekpanna och en liten kastrull hää. Korv, kyckling och hamburgare står på menyn.

Igår gick turen till Heleglandsmoen och det gamla militära löpspåret. Dom har tre spår på 3, 5 och tio kilometer och de underhålls på helt privat initiativ Det är inte som i Sverige där kommunen sköter det offentliga. Nej, här har ett företag åtagit sig att rusta opp och underhålla spåret genom idiellt arbete och lite pengar från företaget. I gengäld får man då lite gratis PR genom skyltning, en tidningsartikel och lite små reklamskyltar strategiskt utplacerade i olika sammanhang.


Skylt över löpspår på Helgelandsmoen

Här fick jag mig en fin skogsrunda på fem kilometer. Detta utan att vara allför skitig och våt när jag kom hem igen.


Som ni ser fick jag tag på en uppkoppling idag i alla fall. Jag jobbat kväll för första gången på flera år. Får jag som jag vill kommer det dröja flera år igen till nästa gång. Nu sitter jag och koser mig med the och Polly. Det finns inte Polly hoklad i Norge utan den återupptäckte jag när jag kom hem i somras. Jättegott och denna gång blev det Dark & white. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0