Slappardag

Idag vaknade jag klockan ett. Relativt pigg och jag hade överenskommit med Sivan att hon skulle väcka mig då eftersom hon skulle på jobb till klockan halv tre. Solen sken då in genom sovrummet och Sivan som hade varit ute och sprungit kunder berätta att det var varmt och skönt ute.

Innan jag hade ätit frukost och läst dagstidningarna var klockan så mycket att solen tyvärr hade försvunnit. Den hade i stället ersatts av den grå trista och nästan ogenomträngliga dimman som har legat som ett lock över Hønefoss de sista dygnen.

Jag hade för avsikt att ta mig en ordentlig promenad, men känner nu att det kvittar. Jag väntar till i morgon då Sivan är ledig och så finner vi ut ett eller annat då att göra. Det visade sig plötsligt att jag hade en fridag mitt i arbetsveckan. Detta hade jag inte en aning om och kan väl inte se nyttan med det eftersom jag jobbat fyra nätter och sedan har tio kvar.Det är alltså ingen större meing att vrida dygnet i någon som helst riktning.

Jag lägger här upp ett par fina bilder från söndagen. Vi var ute på sen eftermiddagspromenad ochb hade turen att få med dessa fina solnedgångsbilder. Bilder liknande dessa som legat ut i varende dagsavis de senaste dagarna.


Tandbergmoen med utsikt över Tyrifjorden


HerrE själv med den vanligt förekommande Kungens utsikt i bakgrunden



Återigen bild mot Tyrifjoden, äplehagen och kyrkan


Kvällens sista solstrålar. Här, bakom min rygg, stod det flera bilar på
parkeringen och tog bilder på solnedgången

Kommentarer
Postat av: Fru G & din far

Vi tvistar! Vad är det vita på marken?

2008-11-07 @ 21:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0