Praktiska ting

Flytten närmar sig med stormsteg och det är tusen saker som ska hinnas. Sivan håller på att måla den röda väggen i vardagsrummet och själv skapar jag mail till mäklare och bank. Vi har kommit på att vi skulle behöva flytta en vecka tidigare.

Det beror på att vi tydligen måste till banken innan vi får nycklarna (skriva på papper) och eftersom vi åker på sena eftermiddag den 30/5 så kommer troligen banken vara stängd (kl 03 på natten). Veckan efteråt går inte för då är Sivan tillbaka i Norge igen. Ha, ha, det innebär att jag kan måla och tapetsera samt möblera som jag vill.

Nu håller vi alltså tummarna för att detta är genomförbart och att vi i så fall hinner få till både vatten och el och så vi då också kan övernatta en natt.

Nu går jag snart iväg för att jobba den sista natten på ett tag. Långledighet på 14 dagar hägrar. Det är fortsatt sommar och det ska hålla i sig över helgen. Det innebär troligen paddling och uteliv. Bilder kommer i så fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0