Nästan minusgrader

I dag står vi upp tidigt. Sivan ska på jobb ett par timmar (extra) och jag gör henne sällskap till frukostbordet. Det är en fin start på dagen. Ute är det grått och vått. Temperaturen är exakt 3,1 grader. Nästan minus med andra ord och det blåser som bara tusan.

Det är idag som det är dagen D. Dagen för alla norrmän (och andra med som bor i Norge). Dagen då man ska ha sommarkläder eller den traditionella folkdräkten. Stackars människor tänker jag.

Fast någonstans långt där inne tänker jag att det kanske är ett tecken på något? Att ta det lite lugnare och slappna av lite mer. Svänger vädret och går mot något bättre lovar jag att återkomma med en eller anna bild på tåget.

Om inte, ja, då blir det nog soffan och en film eller två idag...


God morgen på Er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0