Måndagsmiddag

Det blir svårt när man är sugen på saker som egentligen inte hör samman. Tidigt bestämde jag att det skulle bli nötkött, dvs gryta till middag på måndagen. Då är det mest naturliga att äta ris eller möjligen kokt potatis till.

Nu blev det inte så utan när väl grytan stod och puttrade så blev jag våldsamt sugen på hasselbackspotatis, vilket jag också raskt bestämde mig för att tillaga.

När sedan tomaten skulle skäras upp slogs jag av hur otroligt gott det skulle vara att köra den i ugnen med lite grovt salt, parmesan och basilika uppepå. Det var det.


Kommentarer
Postat av: Fru G.

Trevligt, trevligt! Bra att du förgyller en annars sa trist dag...Kan nastan kanna doften anda hit...

2008-03-04 @ 20:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0