Ingen lyckodag

Idag när jag vaknat och ätit frukost hände det som inte ska hända, men som händer lite då och då i alla fall. Datorn var kaputt igen. Som jag skrev för ett par dagar sedan så var skärmen svart och obruklig när jag startade om den. Vad som är felet denna gång anar jag inte, men det tycks som om drivrutinerna tas bort, alternativt skadas.

Jag har misstänkt att det varit något fel en tid eftersom datorn bråkat alltmer och segat när jag ska göra ett eller annat. Jag har kört de olika virusprogrammen och även de fyra antispy jag regelbundet använder, men dom har inte funnit något. Hur som helst så är jag nu less på detta och håller på att kopiera över det som inte ligger säkehetskopierat till en extern hårddisk. Sen kommer jag ägna så mycket av kvällen som jag har lust till att tömma datorn för att sedan kort och gott installera allt på nytt.

Det är något som jag gjort allt oftare och nu är det som regel gjort på tre tmmar. Då har jag medräknat nedlastning av de nya programen som jag brukar använda. Trist, men jag behöver ju inte sitta vid den hela tiden. Det går att komma och gå, samtidigt som jag håller på med annat. Å tänk, tänk så fint den kommer gå efteråt...

God morgen på Er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0