Landskamp Sverige-Norge

Igår åkte våra långväga gester hem strax före lunch. Så trist tyckte vi och så trist för dom att sätta sig i bilen för 7-8 timmars resa när det var klarblå himmel och strålande varmt. Men hur som helst. Det var kul att ha dom här och vi önskar dom välkomna åter.

Vi själva packade som vanligt väskan med badgrejor och for iväg med vespan till Gränsö. Det blev sol och bad och det vi glömde igår var bullarna som vi skulle haft till fikat. Dom låg kvar på köksbordet. DET var ju inget som gjorde något. Vi hade det bra och på sena eftermiddagen åkte vi hem och duschade innan vi satte igång grillen. Kött, färskpotatis med gräddfil och gräslök stod på menyn. Toppengott som vanligt. Det har blivit en hel del färskpotatis, både kokt och stekt med gräddfil till i sommar.

Segelbåt från gårdagen

Efter maten blev Sivan så trött att hon var tvungen att inviga soffan på altanen. Såklart var den invigd men den var inte inkörd på att sova middag i ännu. Nu är den det och det verkade gå toppenbra.

Så närmade klockan sig sju och vi stack iväg på vespan igen. Denna gång var det bangolf som gällde. Sivan var inte helt glad för detta, men blev ändå snällt med. Väl där så gick det inget vidare för henne. Men när första banan var spelad fann hon snabbt både teknik och rytm och det gick betydligt bättre. Själv var jag också nöjd. Det var ju trots allt över fem år sedan jag spelade sist. Kul var det och jag anar att Sverige gick hem med segern. Sivan sade nämligen inte hur det gick, ett rimligt säkert tecken på att hon förlorade. Hur som helst (igen) hon hade det kul och vill ha en ny match i helgen (revanch tänker jag)...

Och den satt. Rätt igenom hela banan...

Efter detta blev det såklart hamnen. Sivan köpte en , sin favoritglass, polkastrut medan jag köpte en kopp kaffe. Det märks att det är semester för köerna är långa överallt, vad än man ska göra och det är i stort sett fullt på restaurangernha i hamnen, oavsett veckodag och tid på kvällen. Dom har öppet till 01-02 alla dagar i veckan förutom fredag, lördag då dom har öppet till 03.

Solnedgång över hamnen i Västervik

Nu är nu och frukosten är avklarad för länge sedan. Sivan är på väg till snickarn för att köpa plank till boden. Jag gissar att hon tänker måla vidare idag då vädret är växlande molnighet. Det är varmt och gott och själv har jag lite innejobb som ska göras, men dom skjuter jag nog på till helgen då dom spår dåligt väder.

Desmo ligger och väntar på att få en bit, kanske

På återseende!

Kommentarer
Postat av: anna

Ni verkar ha det jättehärligt! Fortsätt med det!:)



Ha det så bra!

2008-07-05 @ 00:10:46
URL: http://annatanker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0