1000 bollar i luften

När man gått arbetsfri en tid händer det något. Tiden, fritiden förändras, eller om vi förändrar hållning gentemot tiden.

Jag menar, när man jobbar full tid så hinner man ändå gott och väl med det som ska göras. Resten delar man upp och så hinner man med det också. Men när man har massor av tid börjar man slösa med den. Man låter saker som ska göras skjutas upp. Om inte till i morgon eller nästa vecka så  alla fall till senare idag.

Det är precis som om man spar på saker att göra ifall det skulle ta slut med idéer.

Problemet är ju att det inte tar slut med idéer utan det bygger på mer och mer. Saker som jag skulle gjort dag hinns inte utan skjuts upp till i morgon. När sedan morgondagen kommer, jo, då har jag återigen en lång lista på saker varpå jag återigen skjuter upp någonting. Så håller det på, dag efter dag, vecka efter vecka.

Det som i morse kändes så mycket visade sig vara max tio saker. Nu är det bara tre kvar, varav jag kanske skjuter på någon av dessa till i morgon.

Det härär nog vad man kan kalla ett i-landsproblem, eller?

HerrE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0