En stunds middagsslummer

I går eftermiddag gick jag ner, efter maten, för att sova någon timme innan jag skulle till jobbet. Det var lite grått och trist ute och den lille vanföringen var inne. Det tog bara tio minuter innan han kom smygande upp i sängen. Lade sig tätt, tätt intill mig vid sidan av mitt ben. Han började spinna så rogivande och det spred sig en behaglig värme från honom till mig. Där låg vi sedan. I nästan två timmar sov vi och när jag stod upp låg han kvar en stund till.

image283

Fy tusan vad gott det är med ett litet oskyldigt djur ibland!

image284

Nu ska jag gå till sängs igen. Vi får se om han kommer förbi en sväng?

Kommentarer
Postat av: Sivan

For en alldeles nydelig katt vi har!
Så flotte og varme farger, både katt og teppe!
Jeg blir helt varm bare å se på disse bildene.

2008-04-12 @ 21:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0