Idag fick vi främmande

I går när vi hade varit ute och sprungit (igen!)och nästan var hemma, så satt det en flicka på huk och kelade med en katt. Katten var en tonåring och sådär söt som unga katter bara är, även om det är bondkatter. Sivan frågade hövligt om det var hennes katt, men hon sade att det var en katt som verkade vara lite vilsen på var han bodde. Den gångna natten hade den övernattat i hennes trappuppgång.

Katten var kelen och den var lite tunn, men inte alls utmärglad. Sivan fick för sig att den skulle bli med hem för att hälsa på vår odåga, Desmo, vilket jag sade absolut nej till. Dels trodde jag inte det skulle fungera eftersom katter normalt inte är flockdjur, utan mer revirdjur. Sen ville jag inte riskera att ha honom springande utanför oss.

Idag när Sivan skulle åka bort så var kattungen återigen utanför. Desmo visade sig inte alls vara aggresiv utan mer lekfullt reserverad. Sivan åkte till slut iväg, medan jag gick lite fram och tillbaka och kikade vad dom två höll på med. Dom verkade ha det gott ihop och fortsatte ha sällskap i närområdet.

Jag satt sen vid datorn och hörde en katt som knorrrade lite och gick ut för att titta. Det fanns inga katter. Det knorrade igen och då jag följde ljudet så visade det sig att vi hade två katter inne. En abbysiner (vår lille knäppgök)och en bondkatt. Då hade dom troligen bestämt sig för att gå in då jag kort lämnade dörren öppen och obevakad.

Efter diverse husesyn gick så den yngste av dom till slut upp i vardagsrummet. Tog en utforskarrunda och sjönk sen ner på fårskinnet vi köpte på IKEA till våra egna katter (och som ingen av dom använde). Där sträckte han ut sig och sade godnatt. Nu har han legat där och sovit i nästan två timmar medans Desmo ligger i sin stol.

Jag måste snart få ut honom på något sätt innan Sivan kommer hem. Hon blir säkert galen om hon får se katten som inte inte fick ta med sig hem, ligga på fällen och sova. För trots att han är oemotståndlig och fin så kan han inte bo här. Det räcker med en tänker jag, även om man är väldigt glad i möjliga sorters djur.

image357

image358

image359

Kommentarer
Postat av: P3

Nej, ha den kvar!! Du kan inte släppa ut en liten kisse utan hem! Han kommer dö, adoptera honom och gör honom till svensk! =D

2008-05-01 @ 18:11:11
Postat av: DenBlötHjärtade

Pusekatten är ute, frivilligt först. Men sen när jag öppnade för att släppa ut vår, smet nykomlingen in igen. Hungrig tänker jag.

Vi ska se om det inte löser sig och han finner tillbaka dit han hör. Annars får vi tänka på plan B...

Så du behöver inte oroa dig vännen min!

2008-05-01 @ 18:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0