Hemåt

Så narmar sig dagen D, dvs den dagen då vi jobbat fardigt och ar på vag hem. Det ar i morgon det. Dethar varit en tyngre period denna gång an forra och varfor, det vet jag iten. Kanske att det bara blev en vecka hemma innan det var dags att åka igen. Jag marker på mig sjalv att jag langtar hem eftersom jag nu ar precis som jag var i borjan har i Norge, då nar jag åkte hem någon gång per månad.

Mitt humør blir allt samre och jag retar mig mer och mer på allt som jag upplever sinnesjukt har i landet (och det ar inte lite det). Jag ar så trøtt på det hela och jag misstanker att jag ar en pest att leva med. Precis som jag var forr har. Dessutom tycks jag bara bli mer och mer less ju narmre jag kommer hemresa. Man kunde tro att jag skulle bli besviken nar jag kommer hem eftersom allt inte ar så bra i Sverige, men det blir jag inte. Nej, tvartom så njuter jag i fulla drahela tiden och trivs alldeles fortræffligt med att vara i Sverige, aven om allt INTE ar ratt och fantastiskt.

Foresten så var jag inne och laste på min egen blogg och jag tycker det ar jakla trist att inte få med en bild eller två. Val hemma så blir det inte detsamma att lasta upp dessa då de redan ar gamla och har overskuggats av bilder som ar både nyare och mer spannande. Hur som helst ska vi nog få upp någon bild.

I morgon kommer jag sova till klockan ett. Sen ar det upp och packa och stada ut lagenheten. Man får ju inte ha djur dar så vi måste roja undan alla spår av den lille vanforingen Desmo. Just nu har vi med oss lite fleecefiltar som vi tacker over moblerna med eftersom de annars skulle vara fulla av katthår. Klockan 15 slutar Sivan, min livskamrat och tio ov er sitter vi i bilen, påvag ut ur detta Norge och med nasan soderover, mot morkaste småland. Foresten traffade jag en tjej från Oskarshamn har. Hon jobbade en vecka på "mitt" akutmottakk. Annars jiobbade hon på ambulansen i både Oskarshamn och Vastervik. Det var visst ett sidospår (ovanligt va?). Nåval, om vi åker klockan tre, eller strax darefter så kommer vi nog vara hemma strax efter 23 om vi stannar och rastar vid något tillfælle...

Återkommer på torsdag, kanske med en bild...

Ciao

Kommentarer
Postat av: Siv dä

Kanske det är dags att börja fundera på att leta jobb i Sverige (Västerviks närmiljö)?

Det kan inte vara bra att låta så mycket energi gå åt till att vara "arg". Du hinner ju knappt varva ner när Du är hemma och njuta av det förrän det är dags för återfärd och jobb.

Kör försiktigt och ha en skön frivecka! Hälsa Siv

Kramar

2008-08-20 @ 10:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0