Det händer inte mycket!

Eller det händer saker hela tiden, fast inget som någon annan direkt har någon glädje av att höra. Jag har inte funnit något nytt jobb och vi har heller inte funnit någon bostad. Jag ska ta itu med det i övermorgon tänkte jag.

Vi bor fortsatt på Vikersund på andraetaget hos svärfar och ska så göra en gång till i slutet på juni. Det går hur fint som helst (tycker vi i alla fall) och ser inga som helst problem med det. Vi går och kommer som vi vill och behöver. Vi äter i stort sett tillsammans (i alla fall middagen) och ser på tv, annars är det olika aktiviteter för alla. Vi har dessutom varit uppe på Furumoen och gått tur ett par dagar. När vi inte gjort det har Siv och jag i stället varit ute och sprungit. Spåret är delat i flera olika sträckor och vi har för stunden valt den som är 8.5 kilometer. Allt för att komma i form till loppet hemma i Västervik i sommar.

Idag, som varit fridag, har jag dessutom varit ute och inspekterat fiskevatten längs elven. Det var svårare än jag trodde att få en kväll över för att lära mig flugfiske, men hinner jag inte denna gång får det bli nästa. Det har idag varit riktig sommarvärme så medan Siv var på jobb passade jag på att utforska lite nya områden. Det innebar att det nästan var tidig kväll då jag kom hem.

Nu är kvällsmaten avklarad, nyheterna tittade på och bilen är vaskad. Därmed är det kväll och slappartid.

Vi får se när jag återkommer!

Utsikt mot Tyrifjorden med sitt speciella blåljus och blåvatten


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för senast! Skönt att höra att ni har det bra.Det ordnar sig säkert med jobb och bostad.

Fin bild förresten! Så vackert det är vid Tyrisfjorden! Hälsningar och kram från oss...

2012-06-07 @ 21:30:27
Postat av: Sivan

synes det hender og skjer noe hele tiden, jeg! Er du blasè eller Eriksson?

2012-06-09 @ 21:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0