Kitedagar


Är du trogen läsare eller vän på Facebook har du säkert redan fått med dig att jag beställt och fått ett par kites. Någon vet dessutom att jag har pratat om att köpa en sådan i två år. Eftersom det varit fina vintar med både snö och is i Västervik har jag sett möjligheten att köra kite framför allt på isen längs Gamlebyviken.

Det har dessutom varit en man som gjort det sedan en tid. Han går på skidor medna jag främst tänker prova på snowboard. Men ser såklart även möjlighet att åka på skridskor med en mindra kite. Jag har för närvarande två stycken. En ren träningskite som är tänkt vara lite tåligare och som bara är på 1.8 kvadratmeter, med två linor och bom. Den andra är en riktig femlinorskite på 8 kvadrat. Den ska gott och väl räcka för härliga åkturer på isen, eller för den delen,  en snöklädd änge, eller varför inte, ett fjell. Självklart har jag också beställt en sele till för att avlasta armarna under längre turer, eller kraftigare vind.

Idag var vi så ute för att prova första gången. Det gick över förväntan för både Siv och mig. Opp kom den och vi klarade att både hålla den där och styra. Jag gissar att det blir betydligt svårare när man står på ett par skidor och har flera saker att koncentrera sig på, men jag tror ändå att övning ger färdighet. Vi  har dessutom ett antal veckor kvar innan både snö och is ligger. Då ska vi ta fram den stoa kiten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0