Vårbestyr

Det är på väg. Våren alltså!

Sedan förra gången jag bloggade har vi varit ute på årets första vandringstur med främjandet. Vi brukar inte börja förrän i mitten av aprl, men då vädret varit så gynnsamt framflyttades premiären. Det blir inte skogsvandringar ännu, utan vi håler oss i eller i närheten av staden. Denna gång gick vi runt Lysingsbadet och Korpaholmarna där vi stoppade för fika på en klippa i solskenet och värmen.

Hemma har årets trädgårdsarbete inletts. Det är bitvis rejält, både surt och lerigt i gräsmattan, men vi har börjat kratta och få undan lite av det döda. Blir det hyggligt varmt i veckan ska jag börja i de rabatter som måste städas. Tänker i huvudsak på kortsidan där någon tidigare ägare planmterat pärlhyacinter som jag inte blir av med. Detta trots att jag inte låter dom komma upp utan i stället gräver upp närmare en skottkärra med lökar varje vår. Jag tvivlar på att jag kommer vinna den kampen.

När det sedan gäller vårt projekt med att starta eget företag går det lite trögt för stunden. Avtal har skrivits, men vi står för närvarande inte i närheten av underskrift då Siv och jag inte tycker det ligger i linje med vad vi först pratade om. Vi tar en omgång till med mail så får vi se var vi hamnar. Det som är skönt är att Siv och jag inte måste någonting och vi försöker hålla i minnet att det faktiskt var vi som blev tillfrågade.

Vi återkommer när vi vet mer...

Islossning och vår ute vid Korpaholmarna


Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!

Bra jobbat,det gäller att gå varsamt fram och inte förhasta sig,det är så lätt att det blir fel om inte tankarna är med hela tiden....Knalla på och ha det...........Hålsa,kram,

2011-03-27 @ 21:05:45
Postat av: Håkan

Jo, det är så sant. Men faan!! Det suger musten ur en när muntliga överenskommelser inte längre gäller. När det dessutom är vi som ska betala :(

2011-03-28 @ 08:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0