Det går sakta mot vår

Här hemma i Västervik har den senaste veckan verkligen varit vårlik. Det började redan förra helgen då vi var på (säsongens sista?) skridskotur. Vi satt på berget och fikade och för första gången år 2011 kände jag att det hade fungerat med bara en tunn tröja.


Minoe utomhus, det är ett säkert tecken på vårvärme då hon annars bli inne

Så har veckan fortsatt. Det har blåst en del i perioder, men det har i stort sett varit solsken och varma vindar. Snön som fortfarande bitvis legat i stora drivor har smält undan. Det ligger ett par stora snöhögar men jag skulle tro dessa försvinner under den kommande veckan.

Siv har nästan målat färdigt trappan och jag har provat en hel hög med olika maträtter. Allt i syfte att försöka ta reda på vad man kan kommersialisera. Jag har också fått ett 30-tal pelargoner i jord och nu håller jag tummarna för att de klarar sig medans vi är borta.


Desmo som sover ordentligt när han väl sover. Här med kudde över huvudet.

Nu packar vi. Det är dags för arbetstur på en vecka. Kanske längre. Som jag antytt är det stora saker pågång och har jag tur kan vi berätta mer inom den nästkommande veckan. Det glädjer jag mig till (i alla fall om alla detaljer går i lås).

Kommentarer
Postat av: Vendela

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din blogg - den har verkligen potential :D!

2011-07-13 @ 03:48:52
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0