Hemlighetsmakeriet är över



Jag skulle tro att de flesta läsare här, även har lite koll på facebook och har sett vad som skett. Slövika camping har övertagits av Siv och mig för denna säsong. Vi kommer stå ansvarig för camping, båtplatser, hytter och köket/serveringen. Självklart kommer det också vara vi som sköter receptionen och alla andra förekommande sysslor.

Då frågan varit uppe kan jag redan nu berätta att vi fortsättningsvis kommer fortsätta våra jobb på Ringerike sykehus. Eftersom vi beslutat oss för att skriva kontrakt på ett år till att börja med så vågar vi inte säga upp oss.Jag tror heller inte det blir alltför svårt att kombinera de båda då vi har semester på olika tider i år.

Hur kom sig då detta? Att vi blir campingarrendatorer alltså?

Jo, det var såhär...

En dag kom ägaren och knackade på. Vi pratade lite och han berättade att han hade ett förslag han ville prata med oss om. Mer blev det just inte sagt då. I stället blev det massor av spännande tankar och funderingar i våra huvuden. Av en eller annan anledning hade jag fått för mig att det gälde jobb och eftersom han har tre stycken var det bara att välja det som var troligast. Skog kan jag ingenting om, djurhållning likaså. Jag kan inte så mycket om camping heller, men har i alla fall i barndomen varit en sådan, och såklart. Vi har verkligen varit campare det sista året med allt vad det innebär att ha husvagn som arbetsbostad.

Så kom dagen vi skulle träffas. Jag hade såklart varit ute på internet och kikat hur det var att driva camping. Jag hade också kikat lite på priser och en del rent praktiska saker. När vår campingvärd så presenterade sitt förslag var det just det. Kunde vi tänka oss att driva campingen på ett eller annat sätt. Ville vi ha hela eller ville vi ha delar av den?

Vi var såklart intresserade båda två och bad att få ett dygns betänketid innan vi svarade och det var ok. När mötet var över och vi så gick till hemmet vårt tror jag både Siv och jag var ense. Klart vi ville!

Det här var för någon månad sedan. Vi har sedan dess förhandlat om avtal, startat firma, skrivit prov på kommunen om utskänknings- och serveringstillstånd. Vi har letat bil, eftersom vi inte får köra svenskt i ett norskt företag. Vi har planerat var vi ska, och hur, sälja husvagnen vår och som många av er sett. Lagat mat på försök och bakat kakor och bullar. Allt i avsikt att testa om det fungerar att ta med till Slövikaköket.

Säkert är det tusen saker som återstår, även om Siv slitit hårt de sista dygnen med både nattjobb, konstrakt, kommun- och bankkontakter och husvagnstädning, tillika inflyttning i huvudbyggnaden. Jag har varit hemma och fixat med blommor, verktyg och andra saker som ska med då jag åker på måndag. Vi har massor som ska göras, men i huvudsak är det bara några få saker som må göras nu. Vi måste handla och komplettera upp kiosken, kylar och frysar. Det är nämligen så att vi öppnar på torsdag, Skärtorsdagen!

Får vi bara det att flyta i påskhelgen så har vi gott om tid för allt annat sedan. Det viktiga är kortläsare, kassaapparaten, vin, brus, öl och matförråden. Får vi till det så fungerar det med köket och serveringen.

Det finns nog skäl att återkomma..

Kommentarer
Postat av: Siv

Vi önskar er varmt "lycka till"

2011-04-16 @ 11:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0