Campingbestyrare

Så har vi gjort våra tre första dagar med öppen kiosk/reception på Slövika camping. Vi har kombinerat jobbet här med sjuksköterskeriet på sjukhuset. Jag började med två nätter, medan Siv var drivande på Slövika. Nu har vi bytt så Siv är nattarbetare och jag hemma.

Det började redan i onsdags med att ett antal kunder gjorde sig vägen förbi för att kolla om vi öppnat. Det blev många pratstunder den eftermiddagen.

Vi bestämde att vi skulle ha kiosken öppet mellan klockan 14 och 20 hela påsken. Av ägaren hade vi fått hem äl och dricka och därmed var det bara lite mat och godis vi behövde. Eftersom det är dåligt med grossister i distriktet fick vi i en hast bege oss till en av butikerna i Jevnaker och handla. Det blev pizzor, bröd, mjöl och socker plus en massa annat som vi var tvugna att ha. Den notan slutade på 3700 norska kronor. Jag har aldrig varit i närheten av att handla så mycket i en vanlig matbutik.

Vi var också iväg och handlade lite uteblommor och blomjord och kude därmed fylla upp i lite rabatter och plantera violer på borden utanför kaféet. Med vask och städning runt hela huset kände vi så att vi var redo att öppna.

När klockan var strax före två steg så de första kunderna upp på trädäcket utanför. De var fyra till antal och innan vi hann låsa upp dörren hade det kommit ytterligare ett par stycken. Sen gick det otroligt fort. Jag fyllde öl och Siv tog betalt och serverade som en riktig kassörska. Det gick i ett rasande tempo och mitt i allt kom det ett gäng och ville ha våfflor. Spännande! Jag gräddade noska våfflor och väl ute visade det sig att kunderna var svenskar. Jag vågade inte fråga vad de tyckte om våfflorna eftersom det är stor skillnad på svenska och norska våffler då de senare innehåller massor av ägg och ett par dl socker.


Isen har smält, nu stiger vattnet i fjorden sakta till normala nivåer


Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!

Låter roligt och spännande,Hoppas ni orkar med dubbelarbete.Det brukar gå bra när det är roligt.Här är allt bra,sommarsol så livet leker.Fortsätt Å ha det,hälsa.

2011-04-24 @ 10:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0