Lökplanteringsdag



Så har lökarna jag beställde från Odlas hösterbjudande äntligen kommit. De ska nu i jorden så fort det bara går för att hinna etablera sig innan kyla och frost kommer. Jag beställer oftast mina blommor från två ställen. Det ena är Odla och det andra är Bakker, två ställen som jag för övrigt är väldigt nöjd med. Det finns också en frökatalog att beställa från Impecta och som har det allra mesta man kan tänka sig för nordiskt klimat (några andra också i och för sig). Jag ska kanske reklama lite för både odla och bakker's nyhetsbrev som man kan prenumerera på. Genom dessa får man en hel del hyggliga erbjudanden.

Idag är det upp emot 150 lökar som ska ner. I huvudsak tulpaner och anemoner av skiftande färg och blomningstid. Var vi sedan ska få plats med dessa, det är mer ett angenämt problem än ett betungande. Finns det hjärterum osv...

Solen skiner och håller på att värma upp ute. Siv stökar med sin frukost och lite av varje. Hon har inte sovit till nu, utan legat och läst till den numera obligatoriska kaffekoppen klockan nio. Då blir hon snäll och glad och är hon snäll och glad, är även jag detsamma....


Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0