Tusen saker och fototävling på det

Så var vi återigen hemma efter en ovanligt lång period på jobbet. Denna gång är det dessutom en extra kort ledighet på bara tiotalet dagar innan det bär iväg igen.

Hösten är definitivt här och med den är det massor som ska fixas. Trädgården ska ha de sista hjälpane händerna innan vi går in i kyla och viloperiod. I brevlådan låg en lapp om att allmäningen ska höststädas i helgen och det är nog mer nöje än arbetsamt.

Dagen idag ägnas åt biltvätt, en massa småärenden på stan, montering av nya lysramper under diskbänksskåpen, då de gamla för länge sedan slutat fungera tillfredställande.  Det har sedan en tid varit så mörkt att det inte längre fungerar att laga mat utan det ljuset.

Sedan är det fredag och med det lunch på stan. Eftersom vi kom i säng vid tretiden inatt blev det inget badhus denna fredag, men däremot blir det säkert bowlinghallen och dagens då Siv pratat färdigt i telefon. De serverar rostad potatis, helstekt entrecote med bea. Passar perfekt en fredag efter en lång arbetsperiod med ganska lite varierad mat.

Hinner jag sedan ska jag fortsätta med mina foton. Lotaltidningen Utkik har en pågående fototävling där man efterlyser bilder att använda som vykort. Bara på kul har jag tagit ut ett tiotal bilder som jag tänker sända in så får vi se....


Här följer ett antal av kandidaterna
















Kommentarer
Postat av: Petra

Vilka Bilder!! Det kommer säkert gå bra och då vill jag ha ett exemplar =) kram

2010-10-08 @ 15:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0