Så har jag fyllt 50 år för första gången

Idag var det så födelsedag. 50 ÅR!

Inte var det mer med det än någon annan av mina tidigare 49 födelsedagar. Klockan 7 stod jag upp som vanligt, åt min frukost och läste mina tidningar för att strax före halv nio gå in och väcka Sivan. Jag hade lovat att göra det (gåoch lägga mig igen alltså) så kunde hon smyga upp och hämta ett paket eller två.

Sagt och gjort. In kom hon med ett antal paket hon köpt och bland det bästa var en hushållsmaskin (en manuell) som man skivar potatis med, strimlar grönsaker eller river ost, i små eller stora strimlor. Finast var den snygga kontorsstolen från Dan Form.

Den gamla som säkert var 20 år hade gått sönder nästan överallt så det var verkligen behov av en ny. Denna trendiga sak i skinn har Sivan dessutom lovat komplettera med ett fårskinn till den kalla årstiden.

Efter att förmiddagsbestyren var avklarade begav vi oss så iväg ut. Solen sken för fullt, men eftersom det fortfarande är nordanvind var det lite kyligt. Då var det skönt att bege sig till sporthallen för en simtur. Efter det och lite hopp och dyk blev det bastu för att sedan bege oss ner på stan för lunch.

Det blev då grillbuffë på Sahara. Det var toppengott med stekt potatis, fin sallad och grillad kalkon och revbensspjäll. Vi skulle hämtat om, men var så mätta att det fick räcka med en portion. Vi var därefter inom Väster om viken och hade tur i att få tag i en present jag ville ha till en faster som fyller år (29 tror jag) och så skulle Siv ha lite smått vilket föranledde ett besök på Ählens. Där hade vi såhär kul medan vi väntade på att kön skulle bli mindre i kassan.












Så har dagen gått och nu är det alldeles strax en allldeles vanlig lördag. Det ska bli skönt. Då beger vi oss norröver till Flen för att fira faster och hälsa på min familj helt kort.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0