Lurad?

En dag då Siv och jag var på stan för att handla slumpade det sig så att hon blev ensam på butiken. Jag gick på Plantagen och hon skulle börja fylla vagnen själv. När jag kom in såg jag henne lite längre bort ställa ifrån sig vagnen för att gå iväg till några hyllor längre bort utom synhåll.

Jag fick då idén att snabbt pila fram och stoppa ner en hel krtong med choklad i vagnen, bara för att se hur hon skulle reagera. Sagt och gjort. Bredvid fanns en massa stora kartonger med Mars och Bounty och allt vad de nu heter. Kvickt lade jag en sådan kartong mitt i vagnen och sedan retirerade jag snabbt ett par montrar bort.

Det tog bara ett par minuter innan Siv var tillbaka. Jag stod och försökte gömma mig så gott det gick och tänkte ta ett kort när hon förvirrad skulle börja fundera på vad som skett.

Så blev det dessvärre inte. Jag såg ingen som helst reaktion förutom möjligen att hon stod helt stilla en kort sekund. Därefter tog hon försiktigt upp kartongen med chokladen, lade tillbaka den i hyllan och gick vidare. Inte en blick runtikring för att se vem som spelade henne sprattet......

Nu har de grå molnen försvunnit så nu sticker vi ner på stan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0