En släng av sjuklighet

I går vaknade jag med en förkylning. Halsont och en massa segt snor som dels rann ur näsan, men som också fick fräsas upp från djupare regioner. Ett våldsamt kliande i halsen gjorde inte saken bättre.,

Trots detta lyckades både Siv och jag sova nästan ända fram till lunch och när väl dessa förkylningssymtom lättade lite begav vi oss in till närmaste by, Jevnaker. Vi skulle egentligen ha satt upp fört'ltet, men ett ihållande ösregn gjorde att vi i stället fick ta till plan B. Shopping!

Vi gjorde Hadeland Glassverk och där fanns det både stort och smått. Vi fann ett fyrpack med toppensnygga caffe latteglas och även ett par andra småsaker som kan vara bra att ha. På ljusstöpteriet (där dom även har hantverk i garn och skinn) fann jag för första gången i mitt liv en mössa som jag själv tyckte jag klädde i, eller som Siv sade när jag protesterade över priset, att jag aldrig i livet hade varit så snygg i en tidigare mössa.


Efter att ha varit runt överallt gick jag såldes tillbaka och slantade upp en halv tusing för en jäkla stickemössa av märket Dale. När väl det var gjort var det mathandling och sedan hemresa inför jobbarnatt. Men på vägen var vi tvugna att återigen stoppa vid Glassverket för att ta ett par bilder av den alltid lika vackra Randsfjorden.....



Kommentarer
Postat av: Siv

Så vacker bild över fjorden och jag håller med Siv -snygg och klädsam mössa...

2010-10-30 @ 12:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0