Mat och mera mat....

Vi har nu varit hemma i Sverige i dryga veckan och vädret har i stort sett omöjliggjort alla utomhusaktiviteter. Det var hällande skyfall de tre första dygnen och sedan tre dagar tillbaka har det snöat oavbrutet. Det har varit växlande mellan att blåsa storm och täta intensiva snöfall för att lite senare övergå i lättare byar med snö. Det har sammanslaget gjort att vi har knappa två dm snö (även om vinden gör det mer på en del ställe).

I stället för uteaktiviteter har jag ägnat mig åt matlagning. Som jag tidigare skrivit har det varit en god del pasta sedan den nya fina maskinen köptes. Tagliatelle, spagetti och i går lagade vi lasagneplattor som vi sedan gjorde en fantastisk god lasagne. Både Sivan och jag är helsålda på färskpasta och kan verkligen rekommendera alla som är glada i god mat och matlagning att köpa en pastamaskin.

Häromdagen fick jag också för mig att vi skulle äta en riktig köttsoppa. Sagt och gjort, ingredienser inköptes och så satte jag igång. Fram på eftermiddagen var det färdigt och tillsammans med knäckebröd, ost och mjölk avnjöts den. Sivan var måttligt imponerad, medan jag själv tyckte det var helt okej. Kanske den var lite tunn, men med en skvätt extra buljong var den i toppklass. Jag inser med glädje att det inte är sista gången det blir köttsoppa. Den kommer definitivt lagas igen och då med glädje tas med ut på tur för att ätas.



Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!!

Hallå!!!!! Köttsoppa en kall å blåsig dag,skitgott värmer i hela kroppen.kan med fördel tas med i termosen. Hoppas allt är bra med er,,,,,,,,,,här går allt som vanligt,snöskottning , läsning,äta och sova.Lite av att gå i ide med andra ord.Nu snöar det lite igen.Ha det kramas Å ha det.Hälsa.

2010-11-26 @ 14:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0