Långfärdsskridskor

Så har de äntligen släppts på marknaden. Lundhags Exa NNN BC.

De första som kom var en kortare modell för personer upp till 70 kilo, men i förra veckan släpptes de 48 cm långa för fullvuxna. Jag beställde direkt och planen var att de säkert skulle finnas hemma på måndag då vi åker till Gamleby och åker skridskor. Det ska bli jättespännande.

Det jag ser är att de (trots att de är fem cm kortare än mina gamla) har en betydligt längre anläggningsyta än mina gamla Isvidda. Det i sin tur borde resultera en högre hastighet vid samma kraft som tidigare, men det får visa sig om det fungerar rent praktiskt.

Denna säsong har jag bett att få skridskoledarutbildning. Ledarna är ganska få och jag ser att vi på ett eller annat sätt måste trygga bakåt. Bäst vore att det kom ett par 30 åringar som brinner för skridskor, men det tycks vara omöjligt. I stället får man då sända gamla gubbar som mig på kurs, vilket blir relativt kortsiktiga lösningar.


Dem nya Exa NNN BC i ett enda stycke och utan lösa delar


Här tillsammans med Alpina 1600 BC med löshäl

Kommentarer
Postat av: PAPPIS!!!!!!!!!!!!

Vadå,70 Kilo?????????? Det är väl något som du passerat för länge sen.Men fullvuxna ? vad är det?Du Å jag eller.Ja vet va du menar,men ja måste bara hugga.Kram på er Å ha det.

2010-11-20 @ 19:43:56
Postat av: Bruno

Hur gick det? Väntar med spänning på en recension av någon som åkt på denna märkliga skridsko...

2010-12-03 @ 08:40:06
Postat av: Håkan själv

Sent svar men ändå.. Det gick sådär. Dom var sköna att åka på även om jag tror att farten är något lägre än på mina gamla, superlånga. Vad som däremot skedde var att jag upptäckte på tur nummer två att skenan var böjd som ett s på båda skridskorna. Nu ligger de som reklamation hos Lundhags och jag har bett om att få ett par nya. De var väldigt och jag fick helt själv välja hur jag ville göra.

2011-01-09 @ 08:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0