En solig första maj

Kraftiga vindar men hyggligt väder och varmt idag

Idag är det lördag. Det är också dagen efter valborgsmässoafton och tillika den första maj, den internationella arbetardagen då vi går i demonstrationståg och manifesterar. Vi och vi föresten. Själv har jag inte gått i demonstrationståg sedan jag var 10 år och bodde på Drottninggatan i Flen. Då gick tåget utanför och jag minns ett tillfälle då min syster och jag följde med ända ner till Amazon där då tågen avslutades.

Idag är troligen de flesta demonstrationståg betydligt mindre än på sjuttiotalet och många med mig har nog aldrig förstått helt förstått vad man demonsterar för/emot. För oavsett regering eller hur bra vi har det ska man går och ropa om att man inte har det tillräckligt bra eller att man förtjänar att ha det ännu bättre. Nog om detta!

Idag var jag som ofta uppe med tuppen. Vädret för dagen är strålande, även om det blåser ganske kraftigt. Det skulle vara väldigt växlande med en del regnskurar så fortsätter det såhär så kommer vi vara nöjda. Jag ska strax gå in till Sivan, min levnadskamrat, med det obligatoriska kaffet. Då blir hon snäll och blid hela dagen och därefter är planen att vi ska bege oss ner på stan. Titta på folk, äta lunch, ta en mjukglass och då är vi så klart avhängiga hyggligt väder.

God helg och vi hörs



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0