Vänner till slut

Här hemma sker det inte mycket. Jag har idag varit hos ögonläkaren och konstaterat att allt var bra. Den lite hemliga ögonlappen är nu borta men ska tydligen på till natten igen (för att jag inte ska riva runt i ögat i sömnen).  Smärtor har jag inga förutom att jag är jäkligt ljuskänslig (då gör det ont). Det hör åldern till och det är väl positivt på ett vis. Jag har också en eller annan liten ljussensation som jag inte helt förstår. Det är som ett lite blinkande ljus långt ut, utanför synfältet. Inget besvärande utan det lär nog försvinna om ett par dagar.

Eftersom jag är så pass ljuskänslig har jag inte varit ute mer än i morse. Dessutom använder jag konstant solbrillor, vilket är väldigt behagligt. Kanske jag ska bli en rockstar och köra med det hela tiden?

Nu på eftermiddagen har katterna och jag tittat på film. The day the earth stod still med Keanu Reevs. En riktig skitfilm, men dock ett tidsfördriv på ett par timmar.

Minoe, damkatta har nog sovit gott i natt. Eller om det är våren. Hon som gärna ligger på fjärrvärmeskåpet och sover större delen av dagen har idag varit vaken hela tiden. Hon har dessutom varit otroligt kelsjuk och velat ligga på armen hela tiden. Väl i tv-soffan ska hon ligga uppe på benen om de är korsade och är de inte det så brukar hon gå runt och jama uppfordrande och kalgande tills hon får som hon vill.

Idag tänkte jag dock att den bortskämda katta kunde ligga någon annanstans. Efter en stund fann hon ett varmt ställe under min arm. Det dröjde då bara en liten stund och sedan kom Desmo och lade sig lite längre upp i soffan och eftersom han är en osedvanligt trygg katt dröjde det inte länge innan han hade rullat sig över på rygg och snarkade tungt. Han är en lång katt det var plötsligt inte så mycket plats över för fröken. Så rätt som det var när jag tittade hade hon hamnat tätt intill. Hon älskar ju värme, men är inte alltid så glad i Desmo, och nu verkade det som om det för första gången fungerade.

Dom har nu legat i snart en timme och kanske är deta början på något stort?


Kommentarer
Postat av: Sivan

Desmo er en herlig, fet og varm katt.Det har vi visst lenge. Endelig ser det ut til at Minoe har oppdaget det hun også...Masse klemmer fra Norge.

2010-03-04 @ 22:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0