Långtidsväder framåt och bakåt

Igår åkte vi iväg hemifrån. Vädret var helt okej och det var väldigt varmt och gott ute. Det tog inte långa stunden förrän temperaturen klättrat upp till tio plus och ytterligare lite senare var den upp på 12 grader. Där parkerade den mer eller mindre och först framåt kvällen sjönk den ner mot femstrecket.

Hemma har det från att vara ett snöberg (se tidigare blogg) på mindre än en vecka blivit i stort sett barmark. Jag har burit ut många, många kubikmeter tung, våt snö och slängt i allmänningen. Där ligger det rör som gör att snön smälter i superfart. Jag har inte varit så ivrig bara för att bli av med snön och få barmark, utan det huvudsakliga skälet har varit att jag inte ville att snön skulle bli till vatten på tomten. Det var lerigt och sörjigt redan nu och vid boden har vi lite problem med att vattnet samlas om det blir för stora mängder. För boden i sig är det ingen fara utan mer för alla de blommorna som är planterade där.

Ett par dm snö i rabatten är allt som är kvar nu

Just idag sitter jag i vinterland igen. Det är nästan 4 grader varmt och det har regnat en skvätt. Vädret för helgen och hela nästa vecka ser ut på precis samma sätt. Gråväder med en god del regn och jag säger tack för det. Eftersom vi bor på en camping så innebär dåligt väder att det är mindre folk här och katterna, då speciellt Desmo kan vara ute lite som han vill.

Jag anar ett problem när det blir varmare ute och vagn efter vagn kommer fyllas upp. För även om  Desmo är en fin katt och gör sitt inne på lådan är det nog lätt att han får skuld för det bonnkatterna och hundarna gör. Men även att folk blir irriterade när dom ska äta och så dyker det upp en fräck katta och kräver att få smaka av både korven och fläskfilén. Nej, det får vi lösa på något sätt.

I Norge är man väldigt upptagen av påsken och redan igår började firandet. Det innebär att det säkert kommer bli en del folk här ute och även en del fylla. Därav hoppas vi att regnet fortsätter. Det kanske håller några hemma och kanske får det återverkningar på jobbet med.


Västkusten var varmt och skön. 12 grader hela vägen


Kommentarer
Postat av: Konferens västkusten

Tack för att dela dina bästa minnen .... Jag gillar din blogg.

2011-06-04 @ 12:42:31
URL: http://oceangroup.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0