Idag sover vi, länge

Söndag och en natt kvar att jobba innan jag har en ofrivillig ledighet på tre dagar. De första två nätterna har varit bra. Lite grann att göra hela tiden så natten går, men ingen stress.

Efter lite över fem veckors frånvaro från jobbet anade jag att det inte skulle gå hur lätt som helst att ställa över till nattarbete och dagsovande. Varken för katterna eller mig. Lördagen infriade mina farhågor och då blev jag väckt massor av gånger för att klockan 13 ge upp.


Idag har det däremot gått bättre. Sivan väckte mig halv två med kaffe och vi hann prata en halvtimme innan hon for och jobbade. Jag surfade därefter lite på internet och strax därpå gick jag åter till sängs. Minoe (lilla kattfröken) kröp såklart upp på armen och så sov vi i nästan två timmar.

Desmo däremot har legat i andra änden av "huset". Som vanligt på rygg och helt utsträckt, nästan en meter lång. Där har han legat och snarkat nästan hela dagen.


Nu sänker sig mörkret och det börjar riva i kroppen på honom. Nu börjar hans tid på dygnet tror han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0