Cykelpremiär

Dagen idag var inledningsvis klädd i grått. Klockan sju då kattefröken genom sitt pipande utanför dörren fick mig att kliva upp var det en plusgrad, men alltför snart var det både 4 och 6 grader. Det var inte det jag ville ha eftersom vi i går hade bestämt oss för att ge havet och isen en sista chans idag.

Klockan tio var jag ute vid Horns udde. Sivan hade valt att inte bli med men vi var några tappra (galna) själar ändå. Det var så grått och trist att lusten nästan rann av medan vi stod på land. Väl ute på isen blev det inte bättre, men eftersom jag ändå var ombytt tänkte jag att det kunde bli ett motionspass om inte annat.

Då Stig vår förstaman var hemma idag tog jag täten. Isen var jättedålig och det gick riktigt tungt att åka. På flera ställen hade den sedan igår öppnat upp sig och ett antal gånger pikade jag igenom isen med ett halvhjärtat hugg. Det sänkte motivationen ytterligare.

Det var bara att inse att vi var tvugna att hålla oss längre in idag än igår. Det var bara det att de råkar (sprickor) som fanns tidigare nu var öppna vakar och det gick inte att korsa dessa. Så i stället för att ha en runda på 7 km att åka på så blev dagens max 700 meter. Det gjorde att vi gav upp inom en timme och säger nog att issäsongen är över för denna gång.

I stället ringde jag hem till Sivan som just hade börjat sin färd ner mot stan. Hon vände och åkte hem och när jag hade duschat tog vi fram våra cyklar och cyklade ner till centrum. Där gjorde vi ett antal butiker, handlade lite och passade på att käka lunch ute. Därefter kryssade vi sakta genom staden hem för att börja med en del saker som varit lite eftersatta i snart två veckor på grund av fint väder....


Foto från rondellen i Västervik juli -09

Kommentarer
Postat av: Petra

Kan vi säga att våren har kommit till västervik då?

2010-03-18 @ 20:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0