Vi gratulerer!!

Att dricka champange hör dessvärre inte till vanligheterna i vårt hus. I stället håller vi oss allt som oftast till vin och då vanligen rött, men igår däremot gjorde vi ett undantag.

Sivan hade fått ett brev på posten och det var Ringerike sykehus som hade glädjen att meddela att hon skulle få betalt för psykiatriutbildningen hon gick för dryga året sedan.  Det blir en del pengar då heltid gör 31 000 NOK i skillnad mellan vanlig syrra och VUB-syrra. Det var inte helt självklart då hon arbetar på en hjärtavdelning och i grunden har väldigt lite med psykiatri att göra.

Nu gick säkert arbetsgivaren på min linje att de flesta människor ändå behöver lite psykiatrisk hjälp då flertalet om inte är sjuka så ändå uppvisar en räcke symtom. Champangen hade vi stående hemma då jag fick den vid ett annat tillfälle och nu kom den väl till pass.



Idag skulle vi varit uppe vid gryts skärgård för paddling, men då vädret var planerat som dåligt tackade vi nej redan i går. Det blev inte så dåligt ändå. Solen skiner mellan molnen och det är relativt varmt. Däremot är det en kraftig vind som säkert har storm i de värsta byarna och jag hoppas kamraterna hade omdömme att stanna hemma. Det är säkert inte speciellt kul idag och jag tänker då extra på att gå runt i kanske 13 gradigt vatten. Kamraträddning i den sjön är nog inte att tänka på.....

Vi väljer i stället att göra stan. Kameran tas med och stunden förevigas om det händer något!

Vi hörs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0