Semester

Det här var den kortaste turen till jobbet jag haft. 70 västerut och så tre nattvakter för att återigen sätta mig i bilen  och göra 70 mil i den andra riktningen. Tack för reseavdraget säger jag.

Sivan, min levnadskamrat är kvar i Norge ett par dagar till då hon hade full arbetsvecka. Jag brukar också stanna och vänta, kombinerat med att ta en eller ett par extra vakter. Så dock inte denna gång. Jag hade fått en tid på ögonkliniken för heldagsundersökning av mina ögon då det var ett eller annat med trycket. Det innebar att jag fick stå upp efter bara ett par timmars sömn då första tiden var klockan 08.

Det var gråväder och regnade så jag tog bilen. Doktor Mart som opererade mig var där och passade då på att underöka både det opererade ögat och trycket i det andra. Allt var bra. Så fortsatte dagen så. Klockan 11, 14 och 16 var det dags igen så det blev så vitt bara lite gjort mellan gångerna.

Nu hade solen dykt upp och därmed lånade jag Sivans vespa. Det går så otroligt mycket fortare med vespa än med bil och framför allt när man ska finna en parkering. Första bästa cykelställ så är vespan parkerad.

Själva undersökningen tog bara 5 minuter och så var det dags för en tur i solen. Jag var hemma och klippte gräset, åt lunch och jag hann också en tur ner till kajakförrådet innan det var dags för den sista undersökningen. Jag åkte också ett par vänder genom centrum. Det är verkligen sommar och semester för det var så otroligt packat med folk att det nästan var kaos på fiskaretorget och runt den inre hamnen. Folk, folk och folk och dessutom bilar, bilar som egentligen, enligt min mening inget har där att göra. Allt för många parkerar hur som helst, kör hur som helst och det blir troligen en eller annan olycka innan våra politiker fattar hur det ser ut.

Själv åkte jag hem och satte mig i solen med en god bok. Där blev jag sittande ända fram till klockan sju då solen tillfälligt försvann bakom grannens lönn. Då var det dags för kvällsmat....



Kommentarer
Postat av: Petra

vad fint det blev! ser framemot att sitta där och ha det mysigt senare i sommar! Kramkram

2010-06-23 @ 22:51:08
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!!!!

Va skönt att det var bra med ögonen,dom sitter ju inte där bara för syns skull,dom är ju bra att ha oxå.Håller med Petra,det blev ju skitbra,njut av livet på båda sidorna........Kram Å hälsa.

2010-06-24 @ 09:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0