Ökentorka...


Nu har vi avverkat mer än tre veckors ledighet och det är varmt och torrt. Småland har hela tiden legat i topp när det gäller värme i landet och det börjar märkas ute och framför allt i trädgården. Gräset blir allt gulare och det börjar bli kala partier lite här och där varefter vi går.

Blommor och häckar har klarat sig bra genom att vi vattnar när de börjar se hängiga ut. Problemet är att de alltmer börjar behöva vatten varje dag. I allt större mängder dessutom. Vi vattnar på morgonen på grund av sniglarna, men lurar på vad det är för mening då grannarna runt i kring alltmer har börjat låta vattenspridarna stå på gräsmattorna och då enligt den gamla metoden. Kvällstid för att vattnet inte ska dunsta.

Det innebär för min del att jag de senaste dygnet dödat mer sniglar än jag gjort på de tidigare tre veckorna. Vattnet som står i rabatter och över gräsmattor ger sniglarna en perfekt fukt, både att leva och föröka sig i.

Det är två veckor kvar på semestern och vädret ser ut att fortsätta i alla fall nästa vecka med. Då har vi en del att se fram emot. Norgesfrämmande, grillfest med kajaksektionen och så visfestivalen torsdag till lördag.

Idag däremot är det något helt annat som gäller. Tionollsjutio! Hakkepeiling vad det är men kanske jag återkommer när jag vet mer. Allt jag vet är att klockan 12.45 sätter vi kursen norröver....

God middag!

Kommentarer
Postat av: gro strand

Vi kommer i morgen og hjelper til med blomster vanning.



2010-07-11 @ 21:21:28
Postat av: Anonym

Så fint Gro, dere er så velkomna så!

2010-07-12 @ 08:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0