Bråda tider

En förkylning har för tillfället däckat mig. Det började med lite ont i halsen, men har de senaste två dygnen gett feber, frossa och svettningar vilket till viss del gjort mig lite inaktiv. Idag har jag återigen varit ute på skidor och eftersom de kört upp ett spår i skogen här utanför kändes det helt ok att prova i lite lågt tempo. Det blev nog bara 6-7 km, men det var dock skönt.

Spåret fick mig även detta år att gå igång. För trots att det varit en maskin och kört så kan en eller annan inte låta bli att gå där. Med hälarna trampa ner och ödelägga för andra. Hundar som pissar och skiter gör också mitt humar på topp. Det hela resulterade i en insändare till VT som tidningen heter här i Västervik.


Jag har också fått klart med Komvux. Historia A är grejen och den första inlämningsuppgiften ska vara inne om en vecka. Det glädjer jag mig till. Annars är det god mat och vin för hela slanten. Vi har i stort sett varje eftermiddag leget på soffan och sett en eller annan film. Vi har ätit dagens rätt ute (idag på Söderköket som hade en helt fantastisk laxtallrik) och till kvällen är planen bio. Det är Jens Lapidus "SNABBA CASH" som ska ses. Sivan började på bok nummer två i triologin, Aldrig fucka upp" och förundras lite över språket. Det är ett språk som ligger långt ifrån den svenska hon är van vid. Här är det stockholmsslang kombinerat med förortssvenska och jag måste erkänna att det finns många ord och uttryck som inte jag heller känner till. Det kan jag dock leva med.



Annars är allt stilla och lugnt egentligen. Men som en pensionerad kamrat till oss sade. Har man mer än tre saker en dag som ska göras, då kan man gruva sig långt innan för att man inte kan se hur man ska hinna.....

Så är livet med massor av fritid. Det är härligt!

Kommentarer
Postat av: Pappts!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du kan i alla fall skryta med att du har en större snöhög än vi,Firatt har skött min hög.Ja vet inte om han sålt min snö för min är något mindre.Här är allt bra,hoppas ni har det bra oxå.Hälsa Å ha dä.............

2010-01-16 @ 10:10:44
Postat av: HerrE själv

Ja, snö har vi så det räcker. Nu har det kommit ytterligare lite under morgonen, men vi chansar på en skridskotur på sjön i alla fall.



Ha det gott o hälsa själv!

2010-01-16 @ 11:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0