OS-guld, OS-guld, OS-guld

Så satt den där. Petter Northug var återigen fylld av självförtroende och menade att den enda som kunde ta honom var kameran på upploppet.

Så självklart var det som svensk extra spännande om vi/dom återigen skulle klå Norge.

Jag trodde nog det, men samtidigt vet jag ju att Northug är en otroligt duktig skidåkare. Därför blev det extra spännande idag och mitt under sista sträckan var jag tvungen att gå ner och hämta sverigemössan.

Tur var nog det för när jag satte mig drog Hellner ifrån och därmed var det klart. Fast en sak är säker. Utan de andra svenskarnas insats hade det aldrig gått vägen.

Dessutom ska det erkännas att Northug gjorde en otrolig insats och Norges silver är till största delen hans förtjänst!



Heja Sverige frisks humör, skjortan hänger utanför



Kommentarer
Postat av: Siv

Sverigemössann gjorde susen. Var har Ni fått tag på den? köpt eller virkat?? Det blev verkligen en rafflande stafett.När Nortugg började åka och tog in sekund för sekund knöt det sig i magen. Men han rådde inte på Hellner den här gången. Slutet gott och guld till Sverige. Det norska silvret är inte dåligt heller. Måste erkänna att det var starkt gjort av Norrtugg.

2010-02-25 @ 10:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0