En ljusskygg typ

I somras var jag hos optikern. Det var dags för gamlemansglasögon då jag fått allt svårare att läsa med vanliga brillor.Jag ska väl erkänna att jag, som så många andra mest har haft mina nya, dyra, fina glasögon legat i fodralet undantaget någon gång ibland på jobbet. Då har de nya kommit väl till pass då det är något småtteri som ska göras.

Så var det en dag jag inte riktigt tyckte synen hängde med. Jag såg lite suddigt på höger öga och upplevde det lite som när man fått något i ögat och måste gnugga. Problemet var bara att det inte försvann när jag gnuggade. Detta som man kallar dimsyn har så blivit värre och värre och för ett par veckor sedan var jag hos läkare i ett annat ärende och passade då på att fråga honom. Han skrev en remiss till ögonläkare och idag var  jag där.

Efter en massa bedövning och pupillvidgande (dubbel dos) så fick dom till slut till alla ögonundersökningar. Det fotograferades, ultraljudades och kikades. Både med vitt, rött och blått ljus. Jag tror till och med att dom petade inne i ögat med ett eller annat.

Ögonläkaren bestämde sig så, efter en del hummande,  för att jag har starr. Inte vilken starr som helst utan den hyggliga, operabla grå sorten. Därmed satte hon upp mig på väntelista för operation inom tre månader (faan tro`de, men vi får se). Personligen är jag väldigt skeptisk. Starr??

Jag har aldrig hör någon i min ålder som har haft starr. Jag har heller inte hört om starr i släkten och jag har heller ingen av de sjukdomarna eller vanrona som gärna ligger till grund för sjukdomen. Jag är heller inte den förnekande sorten, men i detta fallet är jag jäkligt skeptisk. Vi väntar lite till så får vi se. För vem vill bli opererad för starr om det inte är det.

Hur som helst så återkommer jag i frågan när jag vet mer. Jag är i alla fall extremt ljuskänslig på grund av den förstorade pupillen och kan knappt läsa (får sitta med näsan i skärmen) och får ideligen rätta texten. Nu ska jag i stället försöka slå lite grann om starr! :-)

Intill vidare... god middag



Pupiller som är lika stora som kattens

Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!!!!!

Hallå där!!!!! Hoppas att de har fel,för även solen har ju fläckar.annars är det ju tur i oturen att det är den opererbara sorten.Ha dä å vi hörs. Hälsa.

2010-02-04 @ 17:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0