Med rapport från Kina

Sedan dryga veckan är jag ensam hemma i Västervik. Siv åkte och jobbade förra torsdagenmedan jag å min sida hade tagit en veckas semester. Vi brukar alltid åka tillsammans men denna gång var det en resa inbokad för Sivans del. Hon och hennes arbetskamrater hade planerat en veckas studiebesök i Kina.

Det var genom en kollega som bedriver handel med ett antal företag just i Kina, som frågade om det fanns intresse för att följa med. Det gjorde det såklart och därmed blev det ett helt gäng damer som packade väskan och for iväg i måndags.

Allt har så här långt gått bra och fastän schemat tycks fullt var Siv enligt dagens sms väldigt nöjd. Idag har dom varit på Himmelska fridens torg, den tidigare OS-byn och ett silkemusseum. Nu i skrivande stund är det sen eftermiddag och bussen är på väg till en eller annan akrobatshow  för att sedan avsluta det hela med middag innan de tar kväll.

Tanken är att Siv är åter i Norge på söndag kväll för att sätta sig på bussen mot Karlstad vid måndag lunch. Där passar vi på att mötas fram på sen eftermiddag för att troligen lägga ett par timmar tillsammans med dotter och C innan vi åter sätter näsan söderut och mot Västervik (jag åker såklart upp tidig morgon).


Inga Kinabilder ännu utan i stället från ett Kärr ute i skogen vid Gunnebo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0