Årets julfirande

Det tillbringas i år igen på jobbet i Norge. Jag på akuten och Siv på hjärtavdelning. Det brukar vara lugnt för min del, men jag gissar att det är betydligt mer att göra uppe på vårdavdelningarna.

Vi hade packat klart i söndags och reste vid lunch igår eftersom det kommit över en halvmeter snö hemma i Västervik och vi var osäkra på väglaget. Som tur var blev det allt mindre snö vartefter turen gick. Väl framme på västkusten var det bara två dm snö, men rejält halt på vägarna bitvis.

Hur som helst blev det en lång resa denna gång. Vi startade strax före halv ett och var inte framme förrän klockan var halv tolv. Det var med en viss spänning då Siv inte hann åka förbi och slå på värmen sist hon var här. Nu stod yttertemperaturen på minus 17 i tältet och nästan minus 16 inne i vagnen. Det blev full fyr med elvärme, gasolvärme, elfläkt och ett trettiotal värmeljus. Det och lite annat fix gjorde att vi klockan två hade dryga 18 plusgrader inne och kunde krypa ner och sova.

Det får väl ses som ganska skapligt att öka temperaturen med nästan 40 grader på ett par timmar.

Idag var det minus 18 ute och nu är det betydligt kallare. Jag har varit tvungen att öka värmen inne och ligger på stadiga 19. Det är härligt då det finns massormer att ge om det blir de trettio minus man förvarnat om.

Det har bara kommit någon dm snö här till skillnad mot hemma. Nedan ett par bilder jag tog strax innan vi åkte.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0