Sivan, din bil är klar ;-)

Idag kom jag så mig för att vaxa Sivans bil. Ja, det är egentligen vår bil till lika delar men jag föredrar att se mig som Volvoägare av en eller annan anledning.

Sist vi gjorde det var i våras och då handvaxades den. Denna gång hade jag köpte kuddar till vaxmaskinen (som jag bara använt en gång tidigare) och tänkte att det skulle gå så det susade.

Sagt och gjort. Inte gick det så lätt som jag tänkt. Svetten lackade och vid två tillfällen lyckades jag får maskinen att släppa med följd att det sprutade små prickar av vax över både det nyvaxade såväl som lister och fönsterrutor. Säkert gjorde det att det gott och väl tog en extra timme att få bort all smet.

Hur som helst gick det bra till slut. Listerna behandlades så de blev svarta och allt var så blankt och fint. Synd bara att det inte är beständigt. Nu är det bara insidan kvar, men den är ganska hyfsad och går nog på en timme eller så. Bara vädret är okej eftersom man nu meddelar att det ska bli skurar över helgen....

 

 


Kommentarer
Postat av: Arne.

SAAB n ser jo ut til å ha kommet rett fra fabrikken så blank og fin.

Pinnsvinet ernærer seg av insekter mark og sniler så den er veldig nyttig i en hage..

Hilsen fra Vikersund.

2010-08-09 @ 12:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0