Fortsatta fridagar

Nu har det återigen gått över en vecka sedan jag gick ut i långledighet. Sivan som stannade kvar för ett par extravakter tog sin väninna Björg med sig och därmed är vi för närvarande två extra i huset. Bjrög hade nämligen med sin hund, en dvärgschnauzer vid namn Ninni.

Det är en väldigt snäll och trevlig hund och Desmo kom snabbt på att hon var harmlös. Minoe däremot har varit väldigt försiktig i kontakten, men nu börjar det släppa.

Vädret var de första dagarna varmt och grått. Ett antal rejäla regnskurar har gjort att det blivit en del bokläsning eller slappa på sängen med en film. Men såklart har vi även varit en del på stan och gjort butiker.

Nu har solen varit närvarande ett par dagar och idag har vi nog slagit värmerekord (känns det som i alla fall). Svetten har runnit bara man varit ute, men vad gör det? Sivan har badat nere vid de nya bryggorna fem minuters cykelväg bort och själv var jag mest nöjd med att titta på. Det var lite alger i vattnet men inte alls så det besvärade. Vattentemperaturen är fortfarande helt på topp.

Vi fick till slut tag på ett par solstolar till baksidan. Vi ville ha ett par i teak men såklart inte till fullpris. Nu dök de upp och med dynor till tror jag nästan vi kan räkna med att vi fick två till priset av en ordinarie.


Igelkotten som jag trodde var en tillfällig gäst visade sig komma åter


De nya stolarna som vi numera lever pensionärsliv med varsin bok i


Sivan som efter att pratat med min syster har fått dilla på betong

Kommentarer
Postat av: Petra

Som att jag ska ligga där nästa sommar! Jag ser ju att det är gjort för dotterbesök.. ;)

2010-08-12 @ 22:52:33
Postat av: Anonym

Hur kan man döpa en hund till Ninni? Fast det är ju klart...hundar är ju söta ;)

2010-08-13 @ 07:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0