En plats i solen

Idag var det rejält grått när vi vaknade. Det hade dessutom regnat så gräsmattan som tidigare nästan torkat upp återigen var rejält våt och lerig igen. Hur som helst så var det varmt ute och vi gick tidigt ut i trädgården för att inte missa chansen att vara ute.

Jag samlade ihop grenar och tog fram min favoritmaskin, kompostkvarnen och körde igenom allt så det blev små träflisor. De läggs sedan på komposen och på ett par månader har de förmultnat och återgår i hushållets kretslopp.



Därefter klipptes ett antal lavendelbuskar och de rosor som var mogna ner till en mer hanterbar nivå. Den stora klätterrosen ansades i år igen eftersom jag tycker det är så fult med en tunn stam som en och en halv meter up grenar sig och blir tät. Rent generellt tycker jag folk är för ivriga på sina växter och låter dessa växa alldeles för högt innan man klipper. Personligen tycker jag det är finast med täta växter vare sig det gäller blommor eller buskar/häckar.



Nu har vi avslutat lunchen ute på altan. Sivan ville ha våfflor och det är klart hon fck det. Våfflor, glass och hallonsylt. Eller på norskt vis, med brunost skuren med osthyvel. Äckligt, ja vet!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Men Håkan, våfflor o brunost som är såååååååååååå gott

2010-04-27 @ 10:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0